fredag, december 30, 2011

Så sköööön seger mot SSK.

Första måste jag säga att SSK gör en bra match. Men man blir lite lurad över puck innehavet dom har, för stundtals händer det inte så mycket utan dom blir utmanövrerade av Leksand.
Jag tycker att det såg tungt ut i bland för Leksand. I första perioden tycker jag vi spelar ett ovanligt dåligt försvarsspel.
Men desto längre matchen går så blir det bättre och bättre.

Erik Hanses!! Ibland vet jag inte vad jag ska säga om honom,han har allt tycker jag och han ger vårt Leksand en trygghet som är ovärderlig.
Jag undrar bara hur mycket han orkar stå egentligen? Vi skulle verkligen behöva ta oss förbi Västerås och få några poängs försprång så vi kan låta Hanses vila lite. I dagens match hade han 97,44%

Debut i A-laget Olle Liss. Och vilken debut han gör, ass till Leksands 2-1 mål. Jag har nämnt detta tidigare att Olle kan bli nästa stora stjärna i Leksand. Jag har sett honom i ett antal J-20 matcher och han är riktigt bra.

Också fick han äntligen göra mål , Martin Janohls.www.dt.se Jag fick nästan tårar i ögonen när han slängde in 2-1 pucken i målet. Vilken jävla press han måste känna över att han inte presterat poängmässigt sedan han kom tillbaks från äventyret i Norge. Hoppas det släpper lite nu för Martin.

Bästa back idag var utan tvekan Patrik Hersley tycker jag, speciellt i dom två första perioderna. Stort plus även till  Svedberg som kanske gjorde sin bästa match för säsongen. Timander var ovanligt blek idag,utan att vara dålig.

Jens Bergenström. Vad jag älskar denna spelare. Från att förra året vara en poäng maskin till att i år växt ut till en defensiv jätte.
Han var helt fantastisk i boxplay spelet när han inte hade någon klubba.
Och glädjen när han satta 3-1 målet............ vad ska man säga?

Jensa Bergenström du var kung på isen idag.

Och mål i PP, bara det är ju stort :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar