lördag, december 31, 2011

Har kollat i spåkulan inför 2012.

Jag har tittat in i spåkulan inför det nya året. Då spåkulan är väldigt gammal och det är svårt att se vad som egentligen ska hända, så reserverar jag mig lite för det jag sett i kulan.


  • Ny tränare: Tommy Salo kommer snart presentera en ny tränare. Den nya tränaren kommer inte gå in som 1a tränare utan dela på jobbet med Andreas Appelgren. Hur vet jag det? På lagbilden på Leksands hemsida finns inte Salo uppsatt som tränare, utan bara Andreas Appelgren. Den nya tränaren är en man med erfarenhet.
  • Nyförvärv: Jag ser en ny back som Tommy Salo haft ögonen på nu ett tag och även haft kontakt med. Han är beredd att röra sej innan sista januari. Jag anser och det gör även Tommy Salo att laget saknar en "Janne Huokko" i laget. Framför allt i vårt PP spel. Pengar finns avsatta för detta från en extern sponsor. Jag ser dessvärre i kulan att Pelle Prestberg trots ett nytt försök att besegra sin höft skada inte blir den frälsare vi alla hoppats på. Tommy Salo är inte sen att redan jobba för ett nytt starkt kort på forward sidan. Det blir med andra ord 3 st transatlanter i laget varav en med dubbelpass före sista januari.
  • 2012 års stora överraskning i Leksand blir den 19 årige Olle Liss. www.dt.se Vågar tränare Appelgren låta honom få chansen i fler matcher blir det succé. www.dalademokraten.se
  • Den stora frågan är, grejar vi 3e platsen och går till kvalserien?: Svaret är utan tvekan JA.
  • Hur går det då i kvalserien?: Ja en sak är säker Örebro går inte upp i Elitserien. Det gör ett annat lag :)

2 kommentarer:

  1. Hoppas du får rätt! Jag måste dock säga att jag knappast kan se det LIF vi såg igår kunna rubba två elitlag! Visst...dom kan lagen kan tappa poäng på annat håll men det vore mer en lottovinst version! En vända till i allsvenskan känns mest realistiskt och sen kan man undra om detta team,gäng kan fixa en ES plats nästa år? Blir nog en V75 variant med att betala för dom som man tror på...och sen tro på det nästa år igen! Hoppas på dumstrut över detta inlägg i vår men det känns inte så troligt heller tyvärr! Tack för en bra blogg(den enda jag läser)o kämpa på!! Gott Nytt År

    SvaraRadera
  2. Det sista som överger en är trots allt hoppet :)
    Gott Nytt År

    SvaraRadera