lördag, juli 21, 2012

NHL-lockout? Bra eller dåligt?

Nu är det dags igen. Man kommer inte överens och när kollektivavtalet löper ut i september kan en NHL lockout vara ett faktum.

Leksands erfarenhet av den förra lockouten var bra måste jag ju säga. Vi fick in Michael Ryder och Francis Bouillon som gjorde succé. Let´s win the fucking championchip sa Boullion och det gick ju bra.

Är det bra eller dåligt för svensk hockey om detta skulle bli av igen? Personligen vet jag inte riktigt vad jag ska tycka. I www.dt.se säger Tommy Salo att Oliver Ekman-Larsson skulle vi naturligtvis gärna se i Leksand och även Johan Hedberg.

Jag är inte så säker på att Ekman-Larsson väljer Leksand,det kan lika bra bli Frölunda som nämndes tidigare som Elitserieklubb om det inte blev NHL.

Hur stor är chansen att det blir en NHL lockout? Ja läser man runt om på nätet vad som skrivs så finns nog risken trots allt.
Men den som väntar får se som man säger.

8 kommentarer:

  1. Ja man känner sig minst sagt kluven. Vi ska komma ihåg att vi sist hade ett lag som i princip var fyllt med elitseriespelare förutom nhl spelarna vi fick hit. Det har vi kanske inte nu direkt. Men ok om Johan och Oliver känner sig sugna plus en riktigt bra forward och back så varför inte... Byt bara inte ut hela laget!

    SvaraRadera
  2. Nja. Elitserielaget kommer ha betydligt större chans att locka hit stjärnor från NHL. Vilket kommer att leda till att det är bättre lag i Kvalserien och det kommer bli jobbigare att ta sig vidare från kvalet till Elitserien. Sedan så har inte vi den ekonomin nu som vi hade 04/05. Andra klubbar har bättre ekonomi än oss och kommer därmed att kunna locka till sig fler spelare. Inte bra alls för Leksands IF skulle jag säga.

    SvaraRadera
  3. Köp ut Mark Hurtubise och Kapstd in med Ryder , Bouillon , OEL och Hedberg. Sedan kanske någon från Hedberg tar med någon från New Jersey eller OEL någon från Phoenix eller så kanske någon från Forsberg kan ta hit någon från Washington!! Kanske Rask kommer tillbaka osannolikt men kanske?!

    SvaraRadera
  4. Ryder , Bouillon är inte samma spelare dom var då.Och ta bort Kapstad innan man ens sett honom spela känns ju lite konstigt eller?

    SvaraRadera
  5. Ryder är nog bättre eller lika bra som han var då.Bouillon var ju sjuk bra sist om han är hälften så bra som han var sist så är jag nöjd han var ju +7 i ett NHL slutspel och då är man ju ganska bra tror inte ens det är lönt att jämföra Bouillon med kapstad de Bouillon ska vara så pass mycket bättre och sedan verkade han trivas i Leksand!

    SvaraRadera
  6. Glöm inte bort alla elitseriespelare som klubbarna vill göra sig av med om det blir en lockout. Hellre Lars Jonsson, Widing och Ollas i Leksand och där Brynäs betalar halva deras lön, än några trötta nhl spelare på semester i Sverige.
    Största problemet är nog ändå att man fyllt truppen mer än väl och inte har samma utrymme att röra sig i som senast.

    SvaraRadera
  7. Sist Bouillon och Ryder spela i Leksand vara det 110% så att det är semester tror jag inte på!Jag tror inte heller att Brynäs vill låna ut Ollas och Widing de var riktigt bra i slutspelet och Jonsson tror jag de i så fall skulle köpa ut och jag tror inte Leksand har råd med han kanske om han skulle vilja gå ner mycket i lön men det tror jag är osannolikt för han tjänar ca 200 laxar i månaden!

    SvaraRadera