lördag, oktober 05, 2013

Mitt Leksands IF efter nio matcher.

Jag har egentligen lagt bloggen på is......... men jag kan inte hålla mig. :)
Vårt Leksand har nu spelat 9 matcher i SHL och vi har tagit 11 poäng.
Detta känns ganska OK ändå tycker jag.

Förlusten idag mot AIK tror jag faktiskt mest beror på att dom två matcherna i norr blev jobbiga för laget.
Jag är inte orolig över laget utan är ganska säker på att vi kommer tillbaks igen.

Det finns dock några saker som jag tycker att vi har stora problem med.

Försvaret:
I Allsvenskan när vi kom under stor press så hade laget som vana att lugnt lobba ut pucken i mittzon.
Nu i SHL försöker vi nio gånger av tio slå pucken ut efter sargen och spelarna i SHL är väldigt bra på att stoppa just dom puckarna. Jag undrar om det inte var en Timander grej att lobba ut puckarna och att fler tog efter detta.
Jag saknar också tacklingarna i både försvarszon och i anfallszon. Vi är alldeles för bussiga mot våra motståndare.

Anfallsspelet:
Jag saknar det mera desperata spelet framför mål. Vi slår för mycket passningar i anfallszon, vi borde vara mycket mer jobbiga genom att hela tiden söka spel och skott direkt på mål och kasta oss över returerna.

I det stora hela känns det som vi fortfarande har lite för mycket respekt för motståndarna.

Dagens glada nyhet var helt klart att Fabian Brunnström blev klar för Leksand. Fabian är en kille som jag verkligen gillar som hockeyspelare och jag tror att han kommer göra succé i vårt lag.
Nu väntar vi bara på en grymt bra back så kommer denna säsong sluta på ett riktigt bra sett.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar