fredag, oktober 12, 2012

Hanses första nolla i en skön seger mot Örebro.

Örebro-Leksands IF 0-2
Jag tänker direkt utnämna Jacob De la Rose matchens lirare. Jacob var den som verkligen använde sin kropp till att smälla på i närkamperna. Och jobbade stenhårt i alla byten han var på isen.

Alla pratar om Filip Forsberg och det är väl inte så konstigt. Men Jacob tror jag kommer att bli ett riktigt utropstecken denna säsong.

Härligt att se Alen Bibic i laget igen. Laget kändes plötsligt lite mera helt.
Men gud vad vi missar öppna mållägen. Jensa hur många chanser behöver du? :)
Jag tycker att man skjuter lite för mycket i frilägena, testa gärna lite dragningar.

Erik Hanses!! Nu kände vi igen dig igen. Riktig säker och stabil.
En annan detalj jag gillar är det jag ser i båset bland ledarna. Ett leende kommer ibland fram bland våra fd. målvakter som leder laget. Det känns som man hittat ett gäng som gör det dom ska och gör det bra.

(foto Roger Hultgren)

iko-leksand 111007

2 kommentarer:

  1. De la Rose och Hanses i all ära, men dem som tagit det största klivet i sommar är utan tvekan Knuts och Norén.

    Knuts var idag matchens lirare och krigare!!

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dom har växt. Jag gillar att Norén har blivit mer offensiv.

    SvaraRadera