onsdag, oktober 10, 2012

Privat person lånar ut 25 miljoner till Leksands IF. Jag erkänner....

Det är inte jag som har dom pengarna. :)
Det svider till i det blåvita Leksands hjärtat när man först ser i dagspressen att klubben behöver pengar igen.

När man sedan ser varför blir i alla fall jag betydligt lugnare. Sen att det finns vissa ( vad var det jag sa) personer runt om föreningen skiter jag fullständigt i.

Ja visst klubben har under många är skötts riktigt, riktigt dåligt. Men dom senaste åren bland annat under Mats Aspemo ledning har man tagit tag i saken och jobbat stenhårt.
Man visar numera en öppenhet över vad som händer i och kring Leksands IF.
Och det ger respekt tycker jag.

Jag har fullt förtroende för Anders Doverskog och alla som jobbar med att få ordning på ekonomin och allt annat.

Och du, du som vill låna ut pengar till Leksands IF mot borgen.
Du har min fulla respekt och ett varmt Leksands hjärta.

Nu biter vi ihop och gör allt för att hjälpa vårt Leksands IF...... Eller hur?



8 kommentarer:

  1. Jag får inte ihopp det hela,säljer mest supporter saker,mycket publik,Lif båten ger klirr i kassan,Sportbaren odyl. ger klirr kassan,många medlemmar,m.m m.m

    HUR FAN KAN DET SE UT SÅ HÄR IGEN ??Kan någon förklara det?Det här sprids i HELA Lif..klart som fan att även spelarna blir påverkade.Trodde att det börjat ljusna för klubben och man bygger truppen i lugn o ro...men men jo tjena...25 mille,hur sköter man allt i Lif??!

    LTJD

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att man får en ganska bra bild på varför det är som det är om man läser Doverskogs text noga. Vi ska inte kasta skit på dom som jobbat dom senaste 4-5 åren. Skiten skapades innan.

    Vi Leksands fans har också skrikigt efter dyra nyförvärv.
    Jag sitter lugnt i båten och är inte orolig.

    SvaraRadera
  3. Har du inte läst Leksandsif.se?! Pengarna ska vara till FRAMTIDA projekt för att få ner driftskostnader på arenorna (Tegera OCH LRF-hallen).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  4. Konstigt, dom har STORA likviditetsproblem nu.Om ni tänker efter så kanske ni förstår vad som menas,det har just nu inget med FRAMTIDA projekt att göra.Renovering av Tegera o Lrf kan inte på börjas förens säsongen är över.Då hade man kunnat gå ut med det till pressen.

    Lif låna även 2-3 miljoner för inte så längesedan som skulle lösa vissa andra skulder.Man kan säga låna för att betala ett annat lån,hur låter det?Låter fint det Doverskog skriver,men det är inte hela sanningen tyvärr.Micke jag hoppas verkligen att du sitter lugnt i båten,se bara till så det inte börjar läcka för då sjunker båten fort,mycket fort.

    LTJD

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ingen risk att båten sjunker :)

      Radera
  5. Långivaren ställer endast upp på tuffa villkor för klubben. Det innebär att klubben måste gå och be att kommunen ställer upp som borgensman för att långivaren ska vara säker innan lånet ges. Klubben har de tre senaste åren gått med förluster om 13,9 och 9 miljoner. Ekonomin måste komma i balans. Det hade varit bättre att ha genomfört en nyemission och via den vägen fått in pengar utan att behöva gå till kommunen. Nu måste ekonomistyrning skötas så att de nya pengarna inte går åt till att täcka nya förluster.

    SvaraRadera
  6. Jag tror att det kommer en nyemission framöver också.

    SvaraRadera