torsdag, september 27, 2012

Mitt lag heter Leksands IF och dom är krigare.

Södertälje SK-Leksands IF 2-3
Jag är så jävla stolt över laget i denna match. Man börjar ungefär som mot Troja Ljungby. Massor av skott men inget mål.
Underläge med 2-0 och det kändes skit jobbigt.
DÅ reser sig våra "Krigare" från Leksands IF och visa att nu djävlar.......

Jag måste bara säga att efter en ganska seg inledning har Mattias Timander blivit den jätte vi vill att han ska vara. Och det räcker väl att jag bara nämner Erik Hanses vid namn.

Kevin Kapstad två nya poäng. Han får gärna vara lite halv scary i försvaret men vilken offensiv han visar upp. När han kastar sig  i slutet strax innan Leksands segermål och räddar kvar pucken i zonen, det visar en inställning som jag älskar.

Och vänta bara till Ryno & Bergenström hittar nätet.

Och sen har vi Filip Forsberg. Vänta ett tag till och se hur han blir allsvenskans utropstecken.
Den gastkramande avslutningen i spel 3-6 höll på att få åtminstone mitt Leksands hjärta att explodera.

Tack killar för säsongens skönaste seger så här långt.
Mora nästa, jag längtar.

lagbild 446

1 kommentar:

  1. Som du säger ang, Kapstad,slänger sig vid blå,fintar bort motståndarna,och KRIGAR i kväll...satan vad gött....bara han håller sig från utv.bänken,han kan väga lite för lätt ibland,men VILKET hjärta,och vad han krigar.STOLT leksing

    SvaraRadera