tisdag, september 25, 2012

Leksand slarvar bort två poäng.

Leksand-Troja Ljungby 2-3
Detta kändes riktigt onödigt. Vi skulle avgjort i den andra perioden med dom chanser vi hade.
Jag ska i ärlighetens namn också berömma Troja som är riktigt heta just nu.

Men vinner vi skotten i matchen med hela 42-22 då ska vi ta alla 3 poäng tycker jag.
Vi hade i första och tredje perioden väldigt svårt att ta oss in på mål.
Jag tycker också att det slarvas för mycket i första passen ofta kommer passningarna på skridskorna.
.
När jag ändå är i gång och gnäller  :) måste jag även säga att det får inte gå så lätt att göra mål som när Robert Dowd gjorde 1-2.

Nej nu laddar vi om till matchen mot SSK på torsdag då ska vi ha alla 3 poängen med oss hem.

En sak till, detta med charging? Får man inte ens komma åt målvakterna nu mera?
Att man kör rakt in i målvakten framifrån är charging. Som sagt, fattar ingenting.

Charging – Att utföra en hård och vårdslös tackling, efter att exempelvis ha "laddat" med att ta för många skridskoskär.

3 kommentarer:

  1. Håller med dig. Bengtsberg "vann matchen".

    SvaraRadera
  2. In Alen Bibic + Erik de la Rose, ut Johan Svedberg + Patrik Hersley.

    In Fredrik Händemark + Simon Mattsson, ut Jon Knuts + Gabriel Karlsson.

    Jag vet att Gabbe är bäst på att teka, men det måste hända någonting.

    Låt Jens Holmström stå någon gång, Erik Hanses måste vila snart.

    Lite smått irriterad nu, sorry! Å domarn va bra, not.
    Charging... öhh... Interference på målvakt kan jag gå med på.

    SvaraRadera
  3. Jag hade stora förväntningar på Hersley,tycker han såg bra ut förra säsongen.Och jag vill också se Händemark & Mattson på isen.

    SvaraRadera