måndag, maj 14, 2012

Erik Hanses avslöjar ! - Martin Janolhs sjunger i sömnen.


Erik hur kom det sig att du började med hockey från början?
Hemma där jag bor fanns det en hockeyplan precis utanför mitt hus där var det massa grabbar och spelade,
så det blev naturligt att man ville vara med.Så det var där det började och antagligen därför jag blev intresserad också. 

Höll du på med några andra idrotter också?
Jag började med hockey först sen spelade jag fotboll och innebandy också. 
Vi var några grabbar i laget som höll på med alla tre sporterna. 

Valet att bli målvakt, var det självklart från början eller?
Av någon. anledning så var det de. Jag ville bli målvakt från början det var bara så.

Det som imponerar väldigt mycket på mig när man ser dig i matcherna är att du verkar ha en otroligt bra balans, och är väldigt följsam.
Berätta lite om hur du tränar under försäsongen och under is säsong.
Nu den här sommaren tränade vi målvakter gymnastikträning som består av mycket bålträning som ger en bra balans, sen kan väll det vara en av mina naturliga styrkor också att jag är just följsam. 

Är det fler Leksands målvakter som tränar som du gör idag?
Alla målvakter på junior och A-lagsnivå tränar gymnastik. 

Om du skulle jämföra dig själv med någon målvakt idag som agerar ungefär likadant som du vem skulle det kunna vara?
Jag vet inte riktigt, räddningarna som dagens målvakter använder sig av är ganska lika men alla gör dem på sitt egna sätt vilket gör varje målvakt unik. 

Studerar du och målvakts tränaren hur andra målvakter jobbar i kassen?
Ja absolut gör vi det! Man kan få inspiration av andra målvakter hur man ska lösa situationer.

Har du träffat på den gamle hockey legenden Christer Abris någon gång? Har han sagt något om dig som målvakt?
Nej jag har aldrig pratat med han om målvaktsspel. 

Om jag säger att jag tror att du kommer att debutera i NHL inom 3 år, vad säger du då?
Att det vore fantastiskt roligt och att det är det jag drömmer om! 

Har du hunnit se några av dom yngre Leksands målvakterna i juniorerna och neråt ,
om så finns det någon där som du tror har en bra chans att efterträda dig om några år?
Alla målvakterna i juniorleden är i princip lika bra som jag var i den åldern så dom har alla chanser att ta sig i A-laget!

Direkt efter att säsongen tog slut så började ryktena om att du var på väg till Modo,
hur mycket sanning var det i ryktet? Har man hört av sig från utländska klubbar?
Det var en del klubbar som hörde av sig däribland Modo. Men jag hade kontrakt med Leksand så en flytt var aldrig aktuell! Jag ser fram emot en ny säsong i Leksand!

Att hålla nollan i hela nio matcher är ju ganska fantastiskt egentligen,
kände du någon gång att det blev en press när du var uppe i sju, åtta nollor och var nära rekordet?
Jag tänkte inte alls på det där rekordet under säsongen. 
Claes Thirus kom till mig efter Djurgårdsmatchen hemma i kvalserien och gratulerade till klubbrekordet, 
min reaktion var ungefär jaha?! det blev ett sådant också.. Så det var inget jag kände någon press över. 

Jag ställde lite frågor till Joonas Rönnkvist om spelarna i laget.
Han sa att du är den som lämnar omklädningsrummet sist av spelarna. Stämmer det?
Ja det brukar stämma jag är inte så snabb att byta om utan tar gärna god tid på mig.. Haha 

Finns det något du kan komma på om Joonas,konstiga ritualer,sjunger illa i duschen osv.... ?
Han brukar säga lite roliga saker innan matcherna för att ragga upp oss i laget det är väl det jag kan komma på! 

Man får verkligen intrycket att ni har en fantastisk stämning i laget, det måste vara skönt inför kommande säsong att ha kvar nästan samma lag?
Absolut är det så, vi har en bra grund att stå på och vi känner varandra så det ska bli roligt! 

Jag tänkte avsluta med några frågor om dina kamrater i laget.

Vem är mest förbannad i laget efter en förlust?
Jens Bergenström brukar bli väldigt arg efter förluster och för att få ur sig sin ilska går han en sväng på toaletten där han skriker och härjar i några minuter sen lugnar han ner sig!

Vem tycker du har sämst musik smak i laget? Om du svarar Pelle P, måste vi få veta vad han gillar :)
Jens Holmström gillar Skrillex och In Flames det är inget som jag skulle lyssna på  :)


Vem vill du inte dela rum med när ni ligger ute på resa?
Martin Janolhs skulle jag aldrig kunna dela rum med, han sjunger i sömnen så det är väldigt svårt att sova med han.. 

Största TV spel freaket, vem är det?
Michael Raffl, Jens Holmström och Tobias Forsberg är störst freaks 

Vem lägger ner mest tid på sin klubba innan match?
 Pelle Prestberg lägger nog mest tid på klubban skulle jag tro!

Vem i laget tycker du jag ska intervjua efter dig?
Intervjua Jens Bergenström 

Vad tycker du att jag ska fråga honom?
 Fråga han om han gör något annat än att spela badminton under sommaren.

Tack för att du ställde upp och svarade på frågorna Erik, och ha en riktigt skön sommar.
Tack själv /Erik



4 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Hej, jag skulle gärna vilja maila dig om en sak men jag använder inte programmet Outlock, hur kan man gå tag i din mailadress på ett annat sätt?
    Mvh Oliver!

    SvaraRadera
  3. Eller förresten det var inget speciellt jag ville, ursäkta att jag störde, Oliver.

    SvaraRadera