söndag, mars 24, 2013

Leksands supportrar är dom bästa av dom alla.

En sak som gör mig så himla stolt över denna förening är alla dessa fantastiska supportrar runt om i hela landet.
Att födas som Leksands supporter måste vara den ultimata starten på livet. Eller hur ?
Om man föds som något annat vågar jag inte ens tänka på vad som kan ha gått fel i den lilla världen av spermier :)
Jag menar, alla vet ju att blått & vitt är början på livet.
Att någon innan man ens är född anmäler en till tex AIK supporterklubb måste ju vara så nära ett fall för BRIS som man kan komma.

Jag måste själv erkänna att det tog ända till 12 års åldern innan jag kom till rätta med vart jag egentligen hörde hemma.
Min bästa kompis och hans pappa tog med mig till "Hovet" för att få se riktig hockey. Dom anade inte hur rätt dom hade. Leksand vann med 6,7-1 eller något likande. Biljetten har jag kvar.
Sen den dagen är jag en människa som genom åren växt till en envis Leksands supporter som alltid står bakom laget och mina Leksands vänner oavsett vad som händer. Envishet är något som går hand i hand med mitt Leksands IF.
Jag är även stolt över att se hur människor över hela vårt land som tex. Victoria Ford Wadin och många,
många andra lägga ner hela sin själ och mer därtill för att hjälpa Leksands IF ekonomiskt.
Ni gör ett helt fantastiskt jobb för klubben att man faktiskt saknar ord.



Det är kanske inte vackert,men det kommer från Leksands hjärtan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar