lördag, december 03, 2011

Leksands IF-Örebro,med lite extra i sej....

Visst känns det lite speciellt idag, några dagar efter att Christer och Niklas fått lämna över till Andreas & Tommy?
Hur har spelarna tagit detta? Hur ska det gå för Patrik Hersley i sin första match för Leksand?

Om inte Leksand vinner idag kommer massor av sk. experter klappa händerna.
Om Leksand vinner? Ja då kommer experterna ändå gnälla.

Har ni tänkt på egentligen att förr var det folk med ganska bra kunskap om idrotten som skrev eller kommenterade matcherna.

Idag är den nya generationens sk. experter unga killar med coola frisyrer (tycker dom själva)
som gör sitt bästa för att i 1a hand komma i focus själva.

Ingen nämnd ingen glömd. :)
Nog om det.
Vad förväntar jag mig av matchen idag?
Främst att vi behåller vårt mycket bra försvarsspel.
Men framåt hoppas jag vi får se att vi kommer snabbare till avslut.
Och framför allt slutar snurra runt,runt i hörnen.

Jag tittade på Bofors match igår när dom sänkte Malmö och kom att tanka på att i deras PP spel, så undviker dom så mycket dom kan spel i hörnorna och bakom mål.
Dom har nästan alltid 4 man framför målet.

Jag har märkt att Leksand har ofta 3 man bakom den förlängda mållinjen,vilket inte verkar så smart om man ska göra mål.

Nu ska jag vara ärlig och säga att jag tror inte att vi redan i första(nya)matchen ser några revolutionerade ändringar och resultat.

När det gäller tränarbiten är jag övertygad om att Tommy Salo inte kommer vara med i båset mer än kanske ett par matcher.Sen kliver nog ev. Andreas Johansson in.

Tommy Salo är sportchef och kommer jobba med lagbildning inför kommande säsong 2012-2013 det säger sej själv tycker jag.

(foto www.dt.se)

2 kommentarer: