lördag, december 03, 2011

Hjärta för klubben?

En sak som jag börjar tröttna på lite, är snacket om "hjärta för klubben".
En del vill att man ska bygga ett elit lag på spelare som har hjärta för klubben.

Jesper Ollas hade alltid "hjärta för klubben tills........

En god tanke men det fungerar inte. Varför?

  • Det finns för många spelare som har hjärta men inte håller måttet.
  • En trupp får bara bestå av 24 spelare.
  • Sen är det till 95% (money talks) som gäller.
  • Du jobbar som städare på en fabrik och har 17000:- i månads lön , plötsligt blir du erbjuden 49000:- i månads lön för att städa på fabriken mittemot."Nä jag tackar nej,då jag bara har hjärta för min nuvarande arbetsgivare" Yeah Right :)
Sen kan man undra över en del sk. supportrar hur mycket hjärta dom har för klubben , när man utsätter spelare och ledare i sin klubb för rena rama häxjakten i bland.
Hjärta för klubben? Sunt förnuft är bättre tycker jag.

Detta är inget unikt för Leksand utan gäller i stort sett all lagidrott i landet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar