tisdag, december 13, 2011

Får vi se ett trendbrott i matchen mot Tingsryd?

Vad  är det då jag syftar på?
Jag tänker att Andreas Appelgren säger att han vet vad som är problemet när vi möter lag i dom nedre delarna av tabellen.
"Dom sänker vårt tempo" Det är en ganska enkel men ändå bra analys. För det är just det som är problemet mot lag som vi egentligen ska slå.
Jag tycker även att Andreas är rätt ute när han säger att "vi måste driva upp ett högt tempo och slå dom med fart"

Det är just så vi spelat när vi vunnit mot bla Västerås.
Sen är det en sak att säga att man vet vad man ska göra och i själva verket göra det rätt.

Men jag litar på att Andreas har koll på situationen. Jag måste säga att jag får mer och mer en känsla av att Andreas vet vad han sysslar med. Och jag tror att han nästan slog en frivolt inombords när Tommy Salo och Mats Aspemo sa att han skulle ta över efter Christer och Niklas.

Det enda jag är tveksam till i Leksands bås är att Tommy Salo står där. Inte för att han inte klarar av det eller så.
Utan för att det är inte där han ska vara, utan han ska jobba med kommande trupp för nästa säsong och kanske även leta efter en topp back inför en eventuell kvalserie.

Challe Berglund har tackat nej till Leksand och nu veta jag att även Andreas Johansson tackat nej.
Jag tror ändå det kommer dyka upp någon som assisterar Andreas framöver.

Vad tror jag om matchen i morgon då?
Jag tror och hoppas att Leksand verkligen kör i 180 från första nedsläpp. Jag tror och hoppas att det lossnar lite för Johan Ryno också, han har haft det lite motigt i ett antal matcher nu, utan att vara dålig eller så.

Att vi saknar Prestber,Bergenström osv.tror jag inte gör så mycket. Några av dom unga får nu chansen att kliva fram och det tror jag dom kommer att göra på ett bra sätt.

(foto från Dalademokraten)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar