onsdag, november 02, 2011

Dålig inställning i Leksands IF gav bara en poäng.

Jag sa för mig själv inför straffarna att vi vinner inte detta.
Ett Leksand som kommer in på isen halvnöjda med livet spelar bort 2 st givna poäng.

Jag hittar inte en back som idag gör sitt jobb OK. Hur många gånger i tredje perioden kom inte Bofors 2 mot 1.
När Ryno gjorde 1-1 målet väntar man sej en offensiv efter ett seger mål.
Men inte, istället blir det Bofors som visar att man är hungriga och gör jobbet hala vägen hem.

Och Christer Olsson, var är ditt engagemang i matchen?
Varför inte ta en timeout i slutet av matchen?
Jag få känslan att även du var nöjd och gick och fortfarande njöt efter Mora matchen.

Vi förlorar skotten med 36-27 och det visar väl lite om hur taggat laget var.

Nä, Leksands IF detta är klart underkänt och snudd på pinsamt.
Jag är oerhört besviken hur ni genom för matchen.

Och nu lägger vi ner snacket om vårt PP. Det är så dåligt att vi snart troligen sätter någon typ av rekord.

14Leksands IF15558104:018,62

Jag ser inte en antydan till förbättring i vårt PP spel. 
Johan Tornberg sa i pausen under matchen mot Mora att han inte kunde se någon vits med att ta in Mikael Karlberg  i organisationen. Han har nog rätt i det. Ju fler kockar...........

Spelet i PP går alldeles för långsamt. Samtliga lag i Allsvenskan har ett snabbare PP spel än vad vi har.
Leksands IF behöver en PP back som skjuter snabbt,hårt och framför allt träffar mål i 9 skott av 10.

Jag tror att han är på väg till klubben.................... Eller vad säger du Salo?

Usch vad gnällig jag blev........ :)
På fredag kommer vi med Stockholm Superstars till matchen mot Västerås. Då handlar det om jakten på tre poäng.

3 kommentarer:

  1. Ja, fruktansvärt gnällig. Vi tog ju in på toppen ändå. Och PP var iaf klart bättre idag även om det inte blev mål. Och detta jävla gnäll på tränarna så fort vi förlorar men när vi vinner så kommer de vinsterna helt av sig själv helt plötsligt... Många tränare som skulle få sparken idag då, Lyckner i mora, Strumpan och definitivt Waltin...

    SvaraRadera
  2. MG:a inte allt så allvarligt.
    Visst vi knappar in 1 poäng,men hade chansen att knappa in 3 poäng.
    Vi kommer behöva alla poäng vi kan få om vi ska komma topp 3.

    Sen tycker jag det är tjänstefel att inte utnyttja en timeout när man har chansen.
    Jag har inte sagt ett ord knappt angående Christer Olsson.Så med andra ord varför hetsa upp sej över det jag skriver. :)

    SvaraRadera