torsdag, maj 19, 2011

Några ord med Alexander Deilert

Först vill jag hälsa dej varmt välkommen till Leksands IF
Tack.
Om du beskriver dej själv som hockey spelare,vad tycker du är dina bäste egenskaper?
Spelskicklig och gillar att ta skott från blålinjen.
Du har varit runt och spelat i olika klubbar under säsongerna, har det varit negativt för dej tror du att inte få utvecklas i ett lag under en hel säsong?
Det vet jag faktiskt inte men jag vet att det hade varit roligare att spela en hel säsong med ett lag.

Vad jag förstår så är du riktigt duktig på golf,hur bra har du varit och på vilken nivå har du spelat?
Jag var ganska bra när jag var lite yngre, spelade EM och andra landslagsuppdrag.
Vad avgorde att du valde satsa helt på hockeyn framför golfen?
Tyckte helt enkelt det var roligare och coolare.
2005/2006 spelade du TV pucken och tilldelades Lill-Strimmas stipendium som turneringens bästa back. Vad är din största hockey upplevelse så här långt?
Det var ett fint pris men att vara med om SM-finalerna med Djurgården förra året känns större.

Vet du vem Lill-Strimma Svedberg var? :)
Ja lite koll har man, han var en grym back på sin tid och så har jag sett att hans tröja #5 hänger i taket av Timrås arena.
Vad har Tommy Salo sagt om din roll i laget inför kommande säsong?
Det viktigaste är att vi vinner matcher och då är man beredd att gör allt som krävs för det. Jag ska försöka bidra med det jag är bra på, bra första pass och vara användbar i PP och samtidgt göra ett bra försvarsjobb.
Känner du någon av killarna i laget sedan tidigare?
Jag känner Olimb en del och sen har jag spelat med Tommy Enströms bror Thomas ganska mycket så han känner jag halvt känns det som.


Alla har vi väl våra idoler eller förebilder.När det gäller hockey och golf, vilka är dina förebilder där?
Drew Doughty och Dan Boyle är dom stora hockeyförebilderna just nu, sen har jag alltid inspirerats av Tiger Woods och hans vinnarinstinkt.
Slutligen Alexander, har du någon hälsning till Leksands supportrarna över hela Sverige?
Ser verkligen fram emot kommande säsong med er Leksands fans!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar