onsdag, oktober 17, 2012

Mattias Timander matchhjälte.

Leksands IF-Karlskoga 3-2
När Mattias dundrar in 3-2 målet slår jag näven i bordet och allt möjligt flyger ner på golvet, blött och kladdigt blir det :)

Vilken underbar känsla, igår när Zlatan och gänget gjorde det fantastiska och hämtade in 0-4 till 4-4.
Och nu när mitt eller vårt Leksands IF vänder 0-2 till 3-2. Det är klart att för mig med blåvitt Leksands hjärta var detta ännu skönare.

Filip Forsberg visar vilken fantastisk spelare han är på väg att bli. Vilket mål. Och vilken passning från Timander.
En eloge också till våra tränare i båset. Man bytte plats på Jensa och Jacob och det lilla räckte för att vända matchen.

Ingen Erik Moe i laget?  Jag säger detta utan att veta om det stämmer. Men jag tror att Moe kommer att bytas ut mot en ny back efter nyår. Tommy Salo har en plan tror jag:)

Just de ja  Leksand vänner, vi leder serien.

(foto Jörgen Hjärpe)

2 kommentarer:

  1. Så in i helvete skön seger!! All i en annars så död Tegera Arena verkligen flög upp ur stolarna när 3-2 målet kom. SÅN JÄVLA KÄNSLA!! Bara att ta med sig detta till nästa match nu. Passar bra nu att vi igen har ett lättare schema på pappret. Lagom till de på förhand tippade topplagen skall mötas igen har förhoppningsvis NHL tomtarna åkt tillbaka till sitt.

    I min bok är det fel om Moe är petad. Från läktarplats och soffplats ser det mer ut som att Hersley är den som behöver skickas... trots ett viktigt mål idag.

    SvaraRadera
  2. Jag kan hålla med om att man förväntar sig lite mer av Hersley.
    Men jag tror att Moe åker ändå.Men jag kan ha helt fel också.
    Fan vilken skön seger.

    SvaraRadera