söndag, maj 29, 2011

Genomgång av laget:Del 1. Målvakter.

Målvaktsidan känns riktigt bra tycker jag. Det känns om framtiden är tryggad.

Nr 30 Alexander Sahlin: 3e målvakt i Leksands IF.Frågan är vad som händer med Alexander i år. Kommer han att lånas ut till någon Div1 klubb? Alexander är idag 20 år och behöver matchas för att fortsätta att utvecklas.Jag tror och hoppas att han får visa i någon träningsmatch vad han går för. Alexander är en av alla dom duktiga målvakter som Brynäs fått fram och som nu utvecklas vidare i Leksands IF..

Nr 34 Erik Hanses: 20 år. Här har Leksand en kommande stor målvakt. Det är jag helt övertygad om.
Erik har ett lugn i målet och hans stora styrka är nog att han läser spelet så bra.
Jag är övertygad om att Erik får sitt stora genombrott kommande säsong, även om han redan förra säsongen visade vad han kan.
Det känns även kul att han är en egen Leksands produkt  av knäckebröd och Siljans lax. :)

Nr 31 Patrick Galbraith: Patrick var oerhört bra i största delen av matcherna han stod. Men troligen fick han stå för många matcher egentligen för han tappade en del på slutet, vilket då gav Erik Hanses chansen att visa vad han gick för.
Patrick har ändå visat att han är en av allsvenskans bästa målvakter. Jag tror att han och Erik kommer att få kämpa hårt för att visa vem som ska stå i mål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar