lördag, april 13, 2013

Drömmen som blev sann.

Som vanligt när denna säsong började trodde man ena dagen att vi äntligen skulle kunna gå upp i Elitserien. Och nästa dag tänkte man att..... nej det blir som vanligt.

Skillnaden inför denna säsong var att man hade inte bytt ut halva laget som tidigare. Och det gav lite hopp trotts allt.
Tommy Salo visade som vanligt fingertoppskänsla när han tog in Kevin Kapstad och Per Edblom.
Kevin Kapstad, vilket nyförvärv. Sällan har jag skådat en så offensiv back som honom.
Han sett att hantera skridskoåkning och puck efter anfallsblå är fullständigt lysande.
Det ska bli riktig kul att se Kevin i Elitserien.
Ganska snabbt började man känna tryggheten i Leksands spel. Och i hur många matcher vände vi underläge till seger då laget malde ner sina motståndare.

Jag tycker att laget under i stort sett under hela säsongen fullständigt lyste av harmoni.
Det hördes i alla intervjuer med spelare och ledare.Det fanns ett oerhört lugn i alla lägen.

En som verkligen imponerat på mig med sina lugna analyser är naturligtvis Andreas Appelgren. Jag tror att mycket av lagets framgång beror på Andreas sätt att leda laget.

Jag kan inte ta ut en enda spelare i laget under denna säsong som underpresterat, vilket är ganska ovanligt.

Något annat som imponerat på mig under denna säsong är alla Leksands supportrar runt om i hela landet som fått ta emot så mycket skit från andra lags fans och övriga.
Tålamod och kärlek till Leksands IF måste vara svaret.

I kvalet till Elitserien blev jag glad över att se hur tex. Gabbe Karlsson verkligen klev fram och visade vilken härlig spelare han är.

Nu har Tommy Salo den viktiga uppgiften att fortsätta använda sin fingertoppskänsla och hitta rätt spelare för laget. Nu har vi fått vårt första nyförvärv i Tom Linder och jag måste erkänna att jag inte direkt kände, JA!! när jag såg detta. Men jag litar helt och hållet på Salo även i detta fall. Tommy Salo har en plan, och jag tror det kan dyka upp fler oväntade nyförvärv.


Det känns fortfarande lite overkligt att vi är där..... i Elitserien. Eller hur.



3 kommentarer:

  1. En Rönnbergkopia som sägs ha ett bra första pass, passar mig ypperligt att höra, sen vet vi att alla backar inte får plats, resten får ni räkna ut själva. Å nu ska man skola om sig till Elitserien, underbart, nya vinster i en serie som vi inte har varit i på ett tag, he, he. "Karlstad här kommer vi"

    SvaraRadera
  2. Tror att Tom Linder kan bli en Rönnbergkopia precis som Kung Kenta säger. Tror att Tom kommer få spela en hel del boxplay. De sägs att han är bra där.
    Har hört Rykten om att Bibic bröderna ska bli utlånade. Men det återstår helt enkelt att se!
    Ser fram emot att möta Brynäs, Färjestad, Frölunda med mer!

    SvaraRadera
  3. Ja det ska bli riktigt spännande och se vad som händer. Jag har hört att man kommer ge Bröderna Bibic en ärlig chans att visa vad dom går för.

    SvaraRadera