tisdag, juli 17, 2012

– 2013? Då är vi i elitserien.


Han som sticker ut näsan och ler inför ww.dt.se Marie Kjellnäs  är ingen mindre än Leksands nr 61 Johan Ryno.
- Klart det var en besvikelse att vi inte gick upp säger Johan vidare, det var ju så nära.
- Vi har ett ungt lag och nästan alla är kvar, så jag tror definitivt att vi blir att räkna med i år.

Johan Ryno har ett eget tränings upplägg, vilket betyder att han inte tränar försäsong med övriga laget.
Mer om det kan ni läsa här.

Ja vad säger vi om vår Johan Ryno? Visst får han mycket kritik av oss under säsongen?
Ibland tycker vi att han inte släpper pucken tillräckligt snabbt och strular bort sig i PP spelet. Men det är Johan Ryno det.

Men han är en av dom sista spelarna jag skulle vilja bli av med i laget. Hur ofta har han inte gjort det där lilla extra så fått oss att skrika ut vår glädje över just våran Johan Ryno.
Jag är ganska säker på att han blir grym denna säsong och kommer avgöra en hel del matcher


Johan som i sommar specialtränar i Stockholm med bla  NHL proffsen Gabriel Landeskog &  Jacob Josefson.

- Jag saknar mina lagkompisar i Leksand säger Johan. Men det viktigaste är att jag är hel stark och laddad när säsongen drar igång.

Och idag är det endast 18 dagar kvar till vi möter Färjestad i första träningsmatchen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar