lördag, januari 07, 2012

U18 Dam Kronorna tog VM Brons.

Det är inte bara killarna som kammat hem VM medalj i hockey.
Dam Kronornas U-18 lag tog brons i VM i Tjeckien.
I laget hittar vi 3 st Leksands tjejer. Wilma Ekström, Amanda Lindberg och Linn Peterson.

Linn gjorde på 6 matcher 3 mål och 1 ass. Amanda hade 1 ass på sin konto.
Linn Peterson blev även Matchens lirare i bronsmatchen.

Grattis till Bronset Linn berätta lite hur det har gått för er och hur det känns.
Tack så hemskt mkt! Jo självklart!
Jag tycker att det har gått fantastiskt bra för alla oss Leksands tjejer. Amanda och jag har spelat tillsammans hela tuneringen och hon har gjort ett väldigt bra jobb under samtliga matcher. Wilma har också gjort ett väldigt bra jobb. Wilma bildade backpar med en från AIK och det funkade kanon! För min egen del har det också gått bra, jag har gjort några poäng under turneringen som självklart ger självförtroende! Detta är den största grej jag någonsin har upplevt som hockey spelare och jag är tvärsäker på att Amanda och Wilma delar min mening!


Stort Grattis tjejer!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar