söndag, oktober 02, 2011

Leksands Damlag klarade inte av AIK borta.

I dag såg jag Leksands Damlag på Ritorp i Solna mot Aik.
Aik vann med 4-1.
Första perioden är riktigt jämn, Leksand har några riktigt bra chanser men har svårt att sätta puckarna.

Trots allt lyckades Anna Daniells kvittera till 1-1 efter 5.17 i första.
Aik vinner perioden med 2-1.

Efter 40 sec in i andra perioden gör Aik 3-1 och det ser ut som luften går ur Leksand.
Även 4-1 kommer efter ca 10 min och då trodde jag att det skulle rasa iväg totalt.

I tredje perioden kommer Leksand ut lika taggat som i fösta perioden.
Man spelar 0-0 och gör det med mersmak tycker jag.

Leksand saknar verklien minst 2 st målskyttar och jag hoppas verkligen att man kan få Cicci Östberg att tänka om. Hon behövs verkligen.

Jag hoppas att Leksand kan hitta någon riktigt bra spelare till troligen då från utlandet.
Bra i dagens match tycker jag att bla.Elin Lundberg,Hannah Westbrook och Lina Wester var.

Jag måste säga att det var riktigt kul att se matchen då en del tjejer i både Leksand och Aik var riktigt bra.

Sen hoppas jag att tjejerna får börja spela riktig hockey med tacklingar, det är dom värda tycker jag.
Statistik från matchen här.
Bit ihop nu tjejer och ta nya tag igen.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar