måndag, februari 27, 2012

Se upp kvalserien,här kommer Leksands IF.

Det målet klubben satte upp i början av säsongen är nu i hamn. Leksands IF har tagit sig till kvalserien.
Nu vill jag säga att allt som händer hädan efter är bara bonus för klubben.

Det är en härlig känsla i kroppen just nu. Ett tag låg vi långt efter Örebro och Bofors, ja vi låg även en bra bit efter Västerås ett tag.

Nu ska vi dock koncentrera oss på dom två återstående matcherna mot Rögle och Sundsvall.
Jag tvivlar inte en sekund på att laget vill vinna även dom två matcherna och gå in i kvalserien med en vinnande känsla.
Det var skönt att höra om glädjescenerna efter matchen, TV puck känsla sade man på  radion.

Jag vill mitt i detta segerrus ge en oerhört stor eloge till Tommy Salo.
Han har med fast hand styrt detta Leksands IF när det gäller lagbygget.
Han har fått skit i massmedia och av andra runt om i landet när han bytte ut Christer & Niklas mot sig själv och Andreas Appelgren.
Han vet verkligen vad han vill. Och han gör det i sin favorit förening Leksands IF.

Mitt i allt detta vill jag även ge Christer & Niklas ett tack för det dom gjort. Ni har varit med och jobbat in det underbara defensiva spelet och vågat lyfta upp dom unga killarna i laget. Ni förtjänar verkligen ett stort tack.

Jag vill även ge en elogé till Andreas Appelgren. Du kom från nästan ingenstans och vågade ta chansen att leda Leksands IF när du fick möjligheten.
För mig är det ingen tvekan att du ska leda laget den närmsta framtiden och för mig får du gärna göra det med Johan Tornberg.

Nu kommer förväntningarna att höjas och många kommer att skrika om Elitserien.
Om vi inte går dit så kommer i alla fall inte jag bli besviken.
För detta är trotts allt bara steg ett i Tommy Salos lagbygge för framtiden.

Men jag ska inte sticka under stolen med att jag tror vi har en bra chans att gå upp faktiskt.

RKTeamGPWTLGF:GA (GD)TPOTWOTLGWSWGWSL
1Örebro HK5032315168:122 (46)1012100
2Leksands IF50271112148:94 (54)991262
3Bofors IK Karlskoga5029516145:115 (30)962120

4VIK Västerås HK5028715149:110 (39)921303

2 kommentarer:

  1. Så jävla underbart!
    Känner precis samma sak som du skrev att nu är det bara glädje att tänka på kvalserien och ingen press och magont. Även fast jag kommer vara nervös som fan och ha svårt att koncentrera mig på matchdagarna så är det inget måste iår.

    SvaraRadera
  2. SRJBLIFKNORR säger: Pass på nu kommer kvalseriemagen! Tack för en bra blogg!

    SvaraRadera