tisdag, augusti 23, 2011

Leksands marknadsgrupp på hugget.

Leksands marknadsgrupp under ledning av Tommy Munther verkar ha gjort ett strålande jobb så här långt.
Idag presenterar man 2 st nya GULD sponsorer.  Hemköp och Mockfjärds.

"– Vi är glada och stolta över att detta äntligen har blivit klart. Att ro i hamn två stycken sådana här avtal under samma tidsperiod är entydigt ett tecken på att vi är på rätt väg i vår satsning, både idrottsligt och affärsmässigt för våra partners, säger Leksands IF:s marknadschef Tommy Munther"


Läs mer på Leksandsif.se

                     

Övriga i GULDLAGET.

bergkvist logo_clasohlson.gif dalakraft liten logo_dalarnas.gif

ejendals flashbanner logo_leksandsbrod.gif logo leksandssparbank höjd gif Hotell Långbers logo_skoglunds.gif

5 kommentarer:

  1. Vad är det som gör en sponsor till Guld? Är det pengarna som man sponsrar med eller vad?
    Hursom helst är det riktigt roligt och bra gjort!

    SvaraRadera
  2. Hej. Utan att vara 100% säker så har jag hört att dom skriver på avtal som är på minst 3-5 år och ger över miljonen i pengar. Men ta detta med en nypa salt.

    SvaraRadera
  3. Intressant... menar du 1 mille per säsong eller över hela kontraktsperioden? Ger ju ganska stor skillnad...

    SvaraRadera
  4. Henke..... Jag vet faktiskt inte. Jag har jobbat i en marknadsgrupp på lägre nivå inom hockeyn och ett avtal för en sk.Guld sponsor kan betyda att ett företag går in med 1 mille delat på 3 år.
    Eller ett annat företag går in med 1 mille per år i 3 år.

    Det kan vara väldigt olika belopp.
    Sen får ju sponsorn tillbaka från klubben, allt från kick off till match konferenser eller golf aktiviteter med spelarna osv.

    Men jag utgår från att det kan ligga på mellan 500 000:- - 1000 000:- per år när det gäller Leksands IF.

    SvaraRadera
  5. Tack för svaret Micke.
    Fast det kommer lite oroande ekonomiska uppgifter fortfarande så känns det faktiskt som hela föreningen har vänt sida och för med sig en mycket positivare anda.

    SvaraRadera