onsdag, juni 01, 2011

Min sammanställning av Leksands IF innan sommaren 2011.Del 4 av 4

Nu har jag gått igenom laget som det ser ut idag. Vi saknar en back säger Tommy Salo.
Först måste jag säga att jag är riktigt glad :) över att vi har fått Tommy Salo som sportchef.

Tommy Salo verkar vara den första sportchefen på många år som verkligen har en plan för hur laget ska byggas upp.

Vi har under dom senaste 4-5 säsongerna jublat och slitit oss i håret över alla värvningar som gjorts.
Det känns som man dragits in i någon människohandel utan dess like.

Det har passerat massor av spelare,  bra och dåliga. Vår skatt kista har varit full med guld hela tiden, trodde vi ja.
Helt plötsligt börjar ord som konkurs, neddragningar, juniorer och långsiktighet komma in i våra diskussioner.

Vad hände?
Den vårdslöshet med pengar som man nu från Leksands IF öppet visar upp har nog chockat oss alla.
MEN, snabbt har man i Leksands ledning vänt den hopplöshet som vi många har känt den senaste tiden till en positivare känsla.

Jag vill passa på och ge en stor eloge till dom styrande i Leksands IF för vad dom har gjort för att vända skutan. Jag vet att det är mycket jobb kvar för dom ansvariga . Men som man sagt förr "Är vi många så går det lättare"

Jag måste även säga att jag har ett stort förtroende för Leksands VD Mats Aspemo.
Den öppenhet man nu visar från Leksands IF kommer att ge stora positiva resultat framöver.

Jag gillar också det Mats Aspemo sa på mötet med Leksands Kommun.

"LIF:s vd Mats Aspemo kunde mot slutet inte hålla sig längre.
– Jag tror jag kan fixa det här på ett bra sätt. Jag tror Leksands IF har en j-vla betydelse. Jag är här för att jag brinner för det. Det är därför jag är här" DT.se

Laget då? Jag tycker att det är en väldigt stor förbättring på laget. Den enda jag saknar är väl egentligen Jesper Ollas.
Jag tror och hoppas att vi kommer få uppleva en säsong som innebär att vi hamnar i top 3. Och att vi får nöjet att tvåla dit både Mora och Malmö Babyhaw...... förlåt Malmö SSK i samtliga matcher.

1 kommentar:

  1. Bra skrivet Micke.

    Nu saknas bara en "bra" back,sen är jag jävligt nöjd med truppen!

    SvaraRadera