tisdag, oktober 23, 2012

Andreas Appelgren- Leksand det är krigare!

Karlskrona-Leksands IF 2-6
Någon kommer vakna ett antal gånger i natt i kallsvett. Vem pratar jag om?
Karlskronas målvakt Mattias Modig. Undrar hur det hade gått om han hållit en hyfsat bra nivå?

Men som man sa ett antal gånger under matchen, ett lag med självtroende har flytet med sig.
Och på något sett känns det lite annorlunda än förra säsongen. Vi spelar inte bara bra och tar poäng mot dom bra lagen, utan vi knäcker även lagen bakom oss.

Ja jag vet alla ligger bakom oss just nu.
En spelare jag tycker visar ännu mer denna säsong hur bra han är, det är Michael Raffl.
Jäklar vad kan sliter och jobbar under matcherna. Även Tobias Forsberg vill jag nämna då han inte får så mycket rubriker. Han är verkligen i ansiktet på motståndarna och det gillar jag med honom.

Frågan är bara hur långt räcker detta spel denna säsong? Jag tänker inte spekulera utan ta match för match framöver.
Nu möter vi Asplöven hemma i nästa match. Vi förlorade borta mot dom , men det har visat sig att inte bara vi har haft jobbigt däruppe i ödemarken.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar