tisdag, september 18, 2012

Målare Janolhs & Blomqvist fixar Leksands seger.

Leksands IF - Tingsryd AIF 5-3
Leksand vinner trotts ett halv knackigt spel tycker jag. Men en seger är en seger och det viktiga är att vi tar våra matcher på hemma plan.

Jag tycker inte vårt spel i försvaret sitter som det ska än. Vi är alldeles för snälla runt eget mål. Och det vi var väldigt bra på förra säsongen att trycka ut motståndarna i hörnen funkar inte riktigt som det ska.
En annan sak som jag reagerar på är att forwards är inte lika snabba eller villiga att jobba hem backarna blir lite ensamma för ofta.
Men detta är bara tredje matchen och det kommer bli bättre med tiden.

Tingsryd då? Ja jag tycker faktiskt att dom spelar riktigt bra. Jag tycker man ser klart bättre ut än förra säsongen.
Jag gillar Santorelli och De Vergilio.

Våra målarmästare i matchen mot Tingsryd.
     

2 kommentarer:

  1. Ser tyvärr ut som underskattning... igen. När man väl ville så tycker jag det inte var något snack om vilket som var det bästa laget. 1:a perioden var ju katastrofal! 2:a perioden sedan så kommer man ut och visar vad som skall göras. Tror Hersley får stå som 7:e back snart... tokosäker i backspelet. Må hända att han har ett bra skott, men det går inte att leva på det om det är panik varje gång det händer något i egen zon.

    SvaraRadera
  2. Jag tror det kommer bli bättre med tiden. Hoppas det i alla fall:)

    SvaraRadera