söndag, september 30, 2012

Leksands Damer vinner mot Linköping med 3-2

Leksands IF Dam - Linköpings HC 3-2

Det känns som det är ett pånytt fött Leksands IF denna säsong.
Damlaget vinner helt rättvist över Linköping som man hade oerhört svårt för förra säsongen.
Amanda Lindberg gör 1-0 i den första perioden och Madeleine Thögersen som i år gjort comeback gjorde 2-0 efter 30.39.

Drygt 4 minuter senare gör nyförvärvet från Lettland Iveta Koka 3-0 i PP.
Nu kändes det som segern var nära.
Men som ofta i en hockeymatch så kan det vara svårt att hålla fokus och spela enkelt när man har en ganska betryggande ledning i matchen.

Nio minuter in i 3e  perioden hade Linköping gjort 3-1 och 3-2.
Och till råga på allt så för Linköping en straff när det bara återstår 1 minut och 51 sekunder av matchen.

Men då kliver återigen Leksands mycket duktiga målvakt Julia Åberg i och gör en härlig räddning och Leksands IF Damer kan vinna med 3-2.

Efter att ha sett matchen på www.livearena.com så måste jag säga att Leksand vinner helt rättvist.
Segern skulle till och med varit lite större med tanke alla fina lägen som laget hade.
Grattis Julia till 6 poäng i helgen, berätta....

Tack så mycket! Absolut.
Jag vet inte riktigt vart jag ska börja, 6 av 6 poäng, det blir ju inte bättre än så! Jag tycker att vi i stort spelar bra hela helgen. I matchen mot HV71 var vi klart det bättre laget. Tjejerna spelade bra i anfallszon med många skott och bra rörelse. Även om vi gjorde 6 mål så slutade vi aldrig spela, vi höll i det i 60 minuter. 

Matchen mot LHC blev lite mer spännande. Vi var för det mesta vassare än Linköping tycker jag. Vi har ett helt lag som tillför och bidrar på isen, LHC hade bara 1 kanske 2 femmor som skapade något i dag. Inför tredje ledde vi med 3-0 och jag tror vi hade börjat slapna av lite. LHC reducerar till 3-1 och strax efter 3-2, då blev vi skakiga och tappade spelet. Sen var det ju straffen...(som jag inte tycker skulle ha varit en straff eftersom Linköpingspelaren inte hade kontroll på pucken). Svårt att beskriva känslan man hade då, men de gick ju bra! Sen gjorde brudarna ett kanon jobb sista 1.51 och höll motståndarna borta från vårt mål. 

Det är en super skön känsla i laget och om vi håller i den här formen vi haft hittills så kan vi slå alla lag i serien. Jag är grymt stolt över mitt lag och insatsen i helgen!


Tabell m.m

Julia Åberg som räddade en straff på slutet. ( bilden från Julias FB sida)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar