onsdag, januari 11, 2012

Tonåringarnas kväll i Leksand.

Leksand vinner en riktigt skön seger mot Allsvenskans andra lag Bofors med övertygande 5-1.
Och än en gång gör en debutant mål. Jakob De La Rose. Snacka om succé.

Nu måste verkligen Leksands IF se till att knyta upp ett gäng av dom här unga killarna för en lång tid framöver.
Vi får inte tappa dom till andra svenska klubbar. Här har Leksands IF ett oerhört viktigt jobb framför sig.

2 mål gör kedjan med Lill Foppa, De La Rose och Händemark. Grymt bra grabbar.
Jag gläds också oerhört med Martin Janohls som går från klarhet till klarhet i varje match nu.
Här måste jag ge en stor elogé till Leksands IF för att man verkligen haft tålamod med Martin. Man har verkligen insett hans kapacitet.

Det finns många spelare som bör nämnas en dag som denna. Naturligtvis Timander, Jensa B, Olimb, Norén som jag tycker spelar riktigt stabilt idag. Hurtubise för sina 2 mål.

Jag vill också faktiskt ge ett plus till Ryno. Han har fått mycket skit tycker jag , men visar idag vilken bra lagspelare han är.
Skönt att vi gör mål i PP.
Och fan vilket bra boxplay spel vi har, 3 mot 5 mot Bofors och det blir nästan inte ens farligt.

På något sett känner jag att jag inte vill att man tar in några nya spelare till laget nu före sista januari.
Låt detta gäng få spela ihop och så får vi se hur långt det räcker.
Låt oss hoppas på att Pelle P är tillbaks igen till en eventuell kvalserie. Där har vi ett nyförvärv

RKTeamGPWTLGF:GA (GD)TPOTWOTLGWSWGWSL
1Örebro HK362709130:83 (47)810000
2Bofors IK3624210114:80 (34)761010
3Leksands IF361961192:65 (27)671032



2 kommentarer:

  1. 9p upp till BIK Karlskoga. Absolut ingen omöjlighet. Fortsätter de spela på samma sätt som de gjorde idag kommer de absolut få se upp nedifrån. Skulle absolut inte bli förvånad om de missar top3.

    SvaraRadera
  2. Jag håller med. Dom kan ha spelat över sin förmåga.Vad händer när det tar emot lite?

    SvaraRadera