onsdag, november 30, 2011

Överraskad men ändå inte.

Christer och Niklas har fått lämna sina platser som tränare i A-laget.
Överraskande? Ja men ändå inte. Trots att vi faktiskt är med i toppen och ligger på en fjärde plats så är det något som inte stämmer.

Vi har stora problem i PP (trots 2 mål igår) Och vi skapar oerhört mycket chanser men sätter alldeles för få puckar i mål.

I match efter match gör motståndar målvakterna sina bästa matcher just mot oss.
Det måste finnas en förklaring till att det är så.

Christer och Niklas har sett till att vi har ett fantastiskt försvar spel och det ska dom ha all cred för.

Jag tror att i detta med att vi inte gör mål finns en av orsakerna till att det inte lossnat för Pelle Prestberg.

Jag vet också från säkra källor som det så fint heter att Pelle varit kritisk till spelet i PP.
Jag tycker själv att man flyttat Pelle runt, runt hela tiden.
Han ska stå vi målvaktens högra sida och ladda på direkt skott som han är som bäst på.

Att nu efteråt höra att Niklas säger att man inte känt något stöd från styrelsen och Tommy Salo sedan han började. Det låter lite billigt i mina öron. Varför tror han att man ville ha dom som tränare?

Sen kan jag förstå att man blir ledsen och besviken för att man inte får vara kvar.

Vad händer nu då?
Ja en sak är säker Tommy Salo kommer inte vara tränare annat än att assistera Andreas Appelgren till den nya tränaren presenteras.

Vem vågar tacka ja till denna upppgift?
Många pratar om Challe Berglund.Jag vet sedan tidigare att han är lite svag för Leksands IF. Och igår pratade han i tv sändningen om att man pratat mycket med Tommy Salo :)
Jag tror att chansen att Challe tar över som tränare är väldigt liten.


Vilken tränare vill jag ska ta över laget?
En Jarmo Tolvanen. Många spelare säger att det är en av dom bästa tränanrna man haft.

Men när det gäller Tommy Salo, kan jag mycket väl tänka mej att han kommer att överraska igen.

3 kommentarer:

  1. Jag tycker att känslan av att vi gör målvakterna "bra" i match eft match funnits länge!Funderat mkt över detta och den enda rimliga förklaringen jag hittat är att det måste vara en fiktiv försvarsinriktad känsla som man tar sig när man vill laget så väl! Lite samma som att en pokerklient "måste" vara riggad när man saknar flytet! Men nu till ngt värre....blir Challe balle fikonskalle tränare så tar jag tammef-n timeout från supporten.Han är det sämsta som kan hända Leksand nu och han är också den mest övervärderade personen i Svensk elithockey någonsin! NEJ SNÄLLA!!!

    SvaraRadera
  2. Challe som tränare i Leksand är nog inget att oroa sej för.

    SvaraRadera
  3. Kanske en kanadick!?

    SvaraRadera