onsdag, oktober 05, 2011

Leksand kan inte sätta dit pucken.

Hedersamma förluster är det värsta jag vet. Malmö har ett bra lag det är inget snack om saken. Linus Klasen är skön att se stundtals men är kanske lite för puckkär ibland.

Leksand då? Jag tycker att Mark Hurtubise var riktigt bra, troligen bäst i Leksand. Framför allt i dom två första perioderna.

Skillnaden på Leksand och Malmö är att vi gör inga mål på chanserna. Jag tror inte vi haft så många frilägen i någon match denna säsong som idag. Och vi sätter inte ett enda friläge.
Man ser även ett tecken på osäkerhet i laget när forwards väntar en tiondel för länge med att skjuta hela tiden.

Jag har sagt det förut och säger det igen, vi måste ha en spelare 2 meter framför målet, det kommer massvis av puckar här hela tiden.

Jag tycker faktiskt att Malmös målvakt Hannu Toivonen räddar Malmö i sista perioden.

Det som gläder mig mest i denna förlust är ändå att Pelle Prestberg blir bättre och bättre för varje match som går.

Jag har ändå en känsla att det kommer att lossna för laget när det gäller målskyttet. Vi har så pass många bra målskyttar att det kommer lossna.
Olimb som fick sätta en kasse idag är en av många som kommer att producera en hel del.

Problemet nu är att vi halkar efter Örebro, Västerås och Malmö. Det börjar bli ett ganska stort glapp nu.

Nu knyter vi näven inför nästa match för då jäklar..........

Ps... Leksand vinner skotten med hela 43-29



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar