tisdag, september 27, 2011

Tommy Salo reagerar.

Nu snackas det om en spricka i Leksands IF. Jag tycker att det är en massmedia grej bara.
Visst Tommy Salo har synpunkter på hur man använder spelarna i laget.

Och jag vill nog hålla med honom i att Jacob Blomqvist inte ska spela i 4e linan.
Center ska han vara men jag tycker han hör hemma i någon av dom två första kedjorna.
Frågan är hur mycket Tommy Salo har att säga till om,i ett läge då tålamodet tryter?

Det som oroar mig mest med laget är att trots att vi har ett ganska mycket bättre lag på pappret idag jämfört med förra säsongen så spelar vi lika dåligt stundtals.

Jag tror till och med att Christer Olsson kan sitta lite risigt till om man inte får ordning på spelat i dom kommande 5-6 omgångarna.

Börjar vi inte plocka poäng nu mot dom bra lagen kommer vi halka långt efter.
Jag var säker på att vi skulle få se islossning i matchen senast mot Borås.
Men så blev det inte, tvärtom så gjorde vi vår sämsta match spelmässigt i seriespelet så här långt.

Nu tror och hoppas jag att det lossnar för laget och det bör det göra i morgon mot Västerås.
Förlust i den matchen och vi halkar efter ordentligt i tabellen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar