tisdag, mars 29, 2011

Är vi ute efter denna back?

Oskarshamns back Tero Konttinen lämnar klubben för att gå till ett Allvenskt lag. Är vi med där och bjuder Tommy Salo? (Nu verkar det som Örebro och Rögle är hetast på honom)
Vad tycker OIK supportrarna?
"Att Matushkin är en talangfull spelare med stor potential tvekar jag inte på. Men, snälla OT, skriv inte att en 21-årig division 1 back ska ersätta förra säsongens försteback. Matushkin måste rimligtvis ses som en femte-sjätteback."


"Vår bäste back. Jäkligt illa. Enligt Eliteprospects behöver Matushkin ”jobba med rörligheten”. Låter inte alls bra. Då är han ingen ersättare till Konttinen som hade en rörlighet i högsta elitserieklass enligt mig. "


Jag tror att han skulle passa in i Leksand , men det är ingen back för 1a 5an.
(Foto Nyheterna.net)

5 kommentarer:

  1. HOPPAS HOPPAS inte!!!Väldigt låg lägsta nivå.Inget för Leksand....

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte jag,jag tycker han varit bra i dom 5 matcher jag sett honom i under denna säsong.

    SvaraRadera
  3. Vet inte riktigt vad jag tycker om det här. Har inte så stor koll på killen men spontant så känns det som vi redan har några sådana backar i laget.

    Enström tror jag kommer bli väldigt värdefull nästa säsong, han visade upp bra finess och bra passningsspel han behöver dock bli bättre på att ta skott.

    Noren var i min mening den bästa tvåvägsbacken i leksand förra året. Han spelade väldigt moget och vågade ta för sig, men det är samma där han behöver bli bättre på att skjuta men killen är bara 18 år.

    Jag vet att nästan alla lag letar efter en riktigt bra offensiv PP back men att ta "halvdana" spelare som kanske kommer växa in i den rollen känns inte alls bra utan då tror jag som sagt att vi redan har dom spelarna i truppen.
    Det som skulle behövas är då en etablerad PP back men det finns väll ingen att få tag på?

    SvaraRadera
  4. ta han inte !!!!

    SvaraRadera
  5. nej ingen back för leksand, vi har bra backar nu och lägger man på viklund och karlsson där så blir det toppen :)

    SvaraRadera