söndag, mars 20, 2011

Nu börjar allvaret för Växjö Lakers.

Växjö leder kvalserien efter 3 matcher med 9 poäng. Men då har man mött endast allsvenska lag. På tisdag spelar man borta mot Modo. Vinner man den matchen då tror jag man har en ruskigt bra chans att ta klivet upp. Förlust och man ramlar troligen ner på 3e plats då SSK möter Örebro. Då tror jag det roliga tar slut för Lakers. För jag tror inte att SSK och Modo tappar fler poäng mot allsvenska lagen.

Inför kommande säsong har Lakers utgående kontrakt på 12 spelare och jag är säker på att Elit lagen rycker 3-4 av dom bästa spelarna i Lakers.
Personligen hoppas jag att Lakers tar Elit platsen och att SSK får kliva ner.
Sen vore det roligare för Växjö Lakers fansen att få inviga sin nya Arena i Elitserien än Allsvenskan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar